groepstraining en vrij trainen


Vanaf 1 juli zijn de sportscholen definitief weer open, maar helaas wel nog met enkele restricties:


  • Trainen kan, maar niet allemaal tegelijk. VRIJTRAINING maximaal 6 personen en GROEPSTRAINING maximaal 8 personen.
  • Iedereen kan komen en krijgt de gelegenheid 1 uur te sporten, maar iedereen traint volgens een vaste route en voorlopig met een vast trainingsschema.
  • Voor de GROEPSTRAINING komt iedereen weer op de pre-Corona tijden, vooraf inschrijven is dan NIET nodig
  • Voor de VRIJTRAININGEN geldt per week vooraf je tijden reserveren.
  • Kom in je sportkleding en neem je sportschoenen, eigen water en een handdoek mee. Bovendien een tas om je spullen in te doen
  • Het toilet kan worden gebruikt, echter alleen in overleg met de trainer.
  • De kleedruimten zijn te klein dus NIET te gebruiken
  • Zolang het kan doen we de groepstrainingen in overleg buiten


Trainingstijd reserveren

  • GA naar ons reserveringssysteem “rooster trainingen
  • Gebruik de blauwe pijlen om van datum te veranderen.
  • Plaats je volledige naam in het rode vak, bevestig en vul het wachtwoord in : pfao2020
  • Reserveren kan maximaal 14 dagen vooruit
  • Reserveer de tijd waarop je wilt trainen en bevestig
  • Vragen? Stuur een mail naar: r.stuart@ftao.nl


Gedurende de eerste weken zal het zoeken zijn voor jullie en voor ons. Laten we er samen voor zorgen dat we allemaal in de gelegenheid zijn om te komen trainen. Dus sociaal reserveren.

We doen ons best om alles zo spoedig mogelijk soepel te laten verlopen.

Tot gauw. Wij kijken er naar uit.



ONLINE training


ProFit en de Corona maatregelen

Ondanks vele maatregelen op hygiëne gebied kregen we op 15 maart te horen dat we moesten

sluiten. Wat moesten we nu?

Nu 2 weken verder hebben we ons uiteindelijk herpakt. Vanaf 23 maart zijn we gestart met online

groepstrainingen. Dat bleek “makkelijker” te organiseren dan een programma voor de

vrijtrainenden. Dat is uiteindelijk ook gelukt. Vanaf 30 maart zullen wij wekelijks video’s klaarzetten

waarmee iedereen zijn of haar basisconditie en kracht kan onderhouden.


Hoe werkt dat?

De benodigdheden:

- zorg voor een werkruimte van 1,5x1,5 meter

- een mat of handdoek

- een eetkamer stoel

- 2x 0,5 kg of 2x 1,0 kg(denk aan bijv. 2 waterflessen)

Zwaardere gewichten mag natuurlijk ook, wanneer je die

hebt en daar al aan gewend was.


Hoe gebruik je de video’s?

- er zijn 5 video’s:

1x Cardio(uithoudingsvermogen)

2x Krachtoefeningen(liggende/staande)

2x stretchoefeningen(liggende/staande)

Het is de bedoeling dat je zelf je training vorm gaat geven. Als volgt:


Cardio

Kies steeds 2 oefeningen en wissel die af. Steeds 30 seconden en tussendoor 10-15 seconden

stappen op de plaats. Doe deze serie 3x achterelkaar. Kies weer 2 andere oefeningen enzovoort.

Alle combinaties zijn mogelijk en door er meer aan elkaar te plakken neemt de trainingstijd toe. Jij

bepaald hoe lang.


Kracht

Doe alle oefeningen 30 seconden afgewisseld met 15 seconden pauze, herhaal dit 3x. Voer uit in een

zo hoog mogelijk tempo.

Stretch(aan het einde van de training of gedurende de dag)

Hou een stretch 30 seconden aan. Herhaal de oefening 3x.


OPGELET:

Je kunt verschillende schema’s gebruiken.

- Eerst een blok Cardio, 15-30 minuten en daarna de krachtoefeningen of

- Afwisselend, blokje cardio (5 minuten) en 1 krachtoefening enzovoort.


Wilt u met ons overleggen mail dan naar r.stuart@ftao.nl

Veel succes en plezier!

                                                                        

                                                                                            Namens het Pro Fit team

                                                                                              René Stuart

NAAR ONZE VIDEO'S: